نگاهی به فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست»
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۸۱۱۸
فرارو- بیایید یک لحظه به صحنهای از فیلم «مرد عنکبوتی؛ دور از خانه» برگردیم. همان صحنهای که میستریو دارد دربارۀ وجود یک جور چندجهانی (multiverse) صحبت میکند و ادعا میکند که خودش هم از یک بُعد دیگر به این دنیا آمده است. البته آن موقع میستریو داشت مرد عنکبوتی را دست میانداخت و چرند میگفت، اما این حرفی که زد در واقع مثل کاشتن یک بذر بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش فرارو؛ همانطور که در تریلرها هم معلوم بود، اشتباه خواندن طلسمها باعث میشود که تقریبا همۀ هیولاهای شرور دنیای مارول در این فیلم دور هم جمع بشوند؛ به همین خاطر گروه بازیگران این فیلم واقعا فوقالعاده است و حتی از فیلمهای قبلی هم مرد عنکبوتی هم بهتر است. البته در سکانسهای اکشن فیلم خیلی نمیشود از دور هم جمع شدن این قهرمانان لذت برد، چون صحنهها پر از صاعقه و شن و بمبهای دستی است. اما در عوض صحنههایی که گفتگوهای نیشدار و پر انرژی بین شخصیتها را میبینیم واقعا جذاب و لذتبخش هستند؛ مثل صحنۀ درخشانی که همۀ دشمنان عنکبوتی دور هم جمع شدهاند و از او بدگویی میکنند.
اما جذابیتهای این فیلم فقط اینها نیست بلکه خیلی بیشتر از این حرفهاست. با اینکه فیلم پر از شرارت و خطر است، اما عواطف فراموش نشدهاند. مثل فیلمهای قبلی در اینجا هم پیتر همیشه تلاش میکند رفتار درستی در قبال دوستان و خانوادهاش داشته باشد و به نظر میرسد که گاهی تصمیماتش نتیجۀ عکس میدهند. هالند هیچوقت تا این اندازه در نقش خودش خوب ظاهر نشده است؛ او حالت پیتر را در مواجهه با این وضع ناجور خیلی خوب نشان داده است. او کاملا شبیه آدمی است که یا دارد مشکل درست میکند یا دارد آن مشکل را حل میکند. این فیلم یک شلوغی پر سر و صدای سطحی نیست بلکه واقعا حال و هوای عاطفی عمیقی را به مخاطب منتقل میکند. مضمون اصلی فیلم استفاده از شانسهای دوباره است. بعد از اینکه دسیسههای میستریو اوضاع پیتر و دوستانش را به هم ریخت، پیتر سعی کرد که این مشکل را درست کند که اتفاقا همه چیز بدتر شد. در اینجاست که مضمون شانس دوباره واقعا جالب میشود. چرا فقط قهرمان ما باید یک شانس دوباره داشته باشد؟ پیتر فکر میکند چرا همۀ این شرورها و خلافکارهای چندجهانی که به خاطر یک جور بیماری روانی مصنوعی و انواعی از جهشها به سمت جرم کشیده شدهاند نباید چنین شانس دوبارهای داشته باشند؟در یک لایۀ عمیقتر، مضمون شانس دوباره حتی گسترش بیشتری هم پیدا میکند. وقتی که درهای دنیای این فیلم به روی دنیای فیلمهای قدیمیتر باز میشود، در واقع آن فیلمها هم شانس دوبارهای به دست آوردهاند؛ یعنی این فرصتی است برای اینکه اشتباهات و نقائص داستانی آن فیلمها هم اصلاح شود. شاید «مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست» در ظاهر یک فیلم دیوانهوار پر از درگیری باشد. اما در مسیر روایت فیلم، شخصیتها برجسته و درخشان میشوند و تعامل بین بازیگران نیز پر تب و تاب و گاهی بسیار عاطفی جلوه میکند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی قطعا صحنههای نبرد نهایی که در اطراف مجسمۀ آزادی اتفاق میافتد خیلی آشنا و تکراری به نظر میرسند (مثلا مثل فیلم «مردان ایکس»)؛ اما در این صحنهها حداقل یک لحظۀ خیلی درخشان و شعفانگیز هم هست که باعث میشود تماشاچیان فریاد بزنند و هورا بکشند. در واقع این فیلم نزدیکترین ساختۀ مارول به آن اوجی است که در فیلمهای «جنگ بیپایان» و «بازی نهایی» به آن رسیده بود. این فیلم با وجود همۀ بار حماسیاش، صمیمانه و پرعاطفه هم هست و به دلیل همۀ محاسنی که دارد میتواند واقعا آخرین فیلم «مرد عنکبوتی» باشد. کارگردان: جان واتس (Jon Watts). فیلمنامهنویسان: کریس مککنا (Chris McKenna)، اریک سامرز (Erik Sommers)، بر اساس کتاب کمیک استن لی (Stan Lee). بازیگران: بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)، زندایا (Zendaya)، ماریسا تومی (Marisa Tomei)، تام هالند (Tom Holland) و دیگران. امتیاز: ۹.۴/۱۰ منبع: empireonline.com
منبع: فرارو
کلیدواژه: نقد فیلم سینمای جهان مرد عنکبوتی شانس دوباره مرد عنکبوتی صحنه ها فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به فیلم هویت حاتمیکیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
جوانی به نام "ناصر" پس از درگیری با دوستانش، در راه بازگشت به خانه با موتورش به شدت تصادف کرده و در مسیر انقلاب به بیمارستان به عنوان مجروح جنگی بستری میگردد. ناصر در رمحیطی به هوش میآید که همه او را به عنوان مجروح جنگی میشناسند. او در فرار از گذشته سعی میکند خود را در ورای هویت تازهاش پنهان سازد، اما در میان مجروحین کسی هست که او را میشناسد... در کشاکش و رویاروئی با دنیای تازه، ناصر باید از دو چهره خود یکی را برگزیند و سرانجام با دنیای گذشتهاش وداع میکند.
به گزارش تجارت نیوز، بازیگران فیلم هویت چه کسانی هستند؟ در هویت بازیگرانی، چون جلیل فرجاد، رضا اسدی، علی غلامی، ابوالقاسم مبارکی، احمد ناطقی، محسن عظیمینیا و حسن اسدی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم هویت حدود ۷ بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان هویت را یک اثر کمبازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی کم عنوان کرد.
نقدی که درباره این فیلم نوشته شده اینگونه است:
غیر از جزئیات تکنیکی، خصوصیاتی که به فیلم هویت اهمیت سیاسی و اجتماعی داد، تعریفی بود که حاتمیکیا از خودش تو جایگاه کارگردانی داشت. سینمای حاتمیکیا سینمای هشداره. نه دنبال تفسیر واقعیتهاست، نه توصیه میکنه و نه اینکه پژواک و انعکاس صدای اکثریته.
اولین فیلم حاتمیکیا که برخلاف باقی کارهاش از نظر تکنیکی چندان چشمگیر نبود، این خصوصیت دیدهبانی و کشف معضلی که قراره یقه جامعه رو بگیره، وجود داشت.
اسم این فیلم (هویت) قرار بود به مسئله سالهای بعد برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل بشه و تو سینمای ایران هم این قضیه، یعنی هویت، بین طیفهای مختلف به بحران تبدیل شد. تو دو-سه سال بعد، از مخملباف گرفته تا مهرجویی و حتی آدمی که وسط اینا بود، یعنی کیارستمی، همه فیلمایی ساختن که جان و کلامشون و مایهی اصلیشون بحران هویت بود.